21.03.2009

FIRINDA ÇİPURA


Merhabalar...
Güneş yüzünü göstermemiş olsa da çok soğuk olmayan bugün dışarı çıktık.Önce pazarımızı yaptık.
Ardından sahilde biraz dolaştık.Deniz kenarı olmasına karşın sayısı üçü geçmeyen balıkçı tezgahlarına uğradık.
Niyetimiz hamsi almaktı ama hamsiler çok güzel değildi.
Çipura alıp temizlettik.
İnsana huzur veren manzaradan sizin için de bir kare görüntüleyip eve döndük.
Gelelim balıklara.
Bir kasenin içine yarım çay bardağı zeytinyağı,biraz tuz,biraz karabiber,dövülmüş iki diş sarmısak koyup karıştırdım.
Bu arada balıkları yıkayıp sularını süzdürdükten sonra fırın kabına koydum.
Bir fırça yardımı ile bu karışımdan hem içine hem de dışına iyice sürdüm.Patates ve havuçlarımı da doğrayıp bu karışıma bulayarak balığın yanına dizdim.
Üzerlerine domatesleri ve halka soğanları da ekledim.
İki tane defne yaprağı ve maydonozlarla iyice zenginleştirip 230 derecede 30 dk pişirdim.
Yanına yeşil salata ve soğan salatası ekledim.Yine pratik bir hafta sonu yemeği yapmış oldum.
Şimdi çayımızı içerken de tarifimi yazıyorum.
Hepinize afiyet olsun.
Ağzınızın tadı hep yerinde olsun..






48 yorum :

  1. Slm canım. Kurabiyeleri beğendiğine sevindim. Royal icingin tarifini daha önce vermiştim. İnternette çok var gerçi. Çok kolay. Denemeni tavsiye ederim. Şeker hamurundan daha kolay. Malzeme de çok az. Süslemesi zaman alıyor sadece ama çocuklar çok seviniyor. Bugün bizde de çocukların arkadaşları vardı. Hepsi çok beğendi. KEndine iyi bak arkadaşım. Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  2. hafta sonunun vazgeçilmezi şu balılar bende çinekop aldım yaptım.senin çipuralar harika şu görüntünün güzelliğine diyecek yok ellerinize sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. Balıklar muttesem görunuyor canım ellerıne saglık afıyet seker olsun.

    YanıtlaSil
  4. harika olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. nefis olmuş cnm arkadaşım afiyet şekr olsun yag ve kilo olmasın :))hayırlı geceler

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık benimde favorim çipura dır.size afiyet olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ÇOKSEVERİM ELLEEİNE SAĞLIK ÇOK LEZZİZ GÖRÜNÜYOR..

    YanıtlaSil
  8. Kupta tavuk göğsü getirmiştim sana,evde yoksun galiba.Ne yapayım ben de not bıraktım.

    YanıtlaSil
  9. harika bir sunum olmuş, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım......

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. nefis bir gun gecirmissiniz... BALIGIN yaninda kisiri da cok severim ben... sevgiler,medinem

    YanıtlaSil
  12. Bizim için fotoğraf çektirmekle iyi yapmışsınız Derya...

    Manzaralar harika,inan birden Türkiye'yi özledim...
    Erdek'e selamlar...:))

    YanıtlaSil
  13. Afiyet olsun sevgili Sihirli Oklava :)) Hmm simdi baligin tadina da doyum olmaz :))

    YanıtlaSil
  14. selam balik burda pek bulunmuyor canim ya olsa nasil yerdik simdi ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  15. merhabalarrrr canısı ellerine sağlık nefis olmuş güzel bir pazar geçirmen dileğimle sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Ne sihirdir ne keramet,sihirli oklavada marifet :) Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. ne güzel bir foto:)oracıkta çay içip iki laf etmek ne hoş olurdu:)

    çipura nefisss görünüyor ellerine sağlık canım.
    afiyet bal olsun size

    çoook öptümmmm

    YanıtlaSil
  18. ohh afiyet olsun cok guzel olmus
    cok severim canim yasadin yer super
    bol bol taze balik yersiniz
    ellerine saglik
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. deryacım ne güzel yapmışsın ellerine sağlık.amas ben balığı yapmayı değilde yemeyi çok seviyorum.türkiyenin en güzel yerlerinden birinde yaşıyorsun.sizin oralarda balıkta çoktur.malesef adanada insanlae ete çok düşkün.ama benim kanımda batılı olduğu için yani bir boşnak kızı olduğum için sebzeleri ve balığı çok severim.çok yazdım ama olsun.biraz sohbet etmiş olduk.sevgiler canım.kekcafe

    YanıtlaSil
  20. SELAM CANIM..NEFİS ELLERİNE SAĞLIK.BİZDE HAFTA SONLARI BALIK YEMEYE ÇALIŞIYORUZ TABİ TAZE BALIK BULURSAK.AFİYET OLSUN.İYİ AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  21. hıımmm ben yok iken neler yapılmış öyle.Çok nefis görüntü eline sağlık canım.Gene merak ettim bağışla ata nın balığı nerede?

    YanıtlaSil
  22. sahane bir resim yakalamissin canik,baliklar ise harika görünüyor afiyetler olsun gülüm öptüm cook...

    YanıtlaSil
  23. off süper iki tane süper görüntü..

    YanıtlaSil
  24. Mühteşem gözüküyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  25. ne güzel gezmissin arkadasim biz denize hasretiz buralarda denizi olan bir ülkeden (hele de üsküdar gibi bir semtten) buralara gelip yerlesince birak görmeyi deniz kelimesini bile duymak özlemimi arttiriyor, bidahaki sefere benim gözümle de bak denize havasini icine cek sonra bana yolla :))

    YanıtlaSil
  26. DENİZDEN BABAM ÇIKSA YERİM BAYILIRIM BALIĞA ELLERİNE SAĞLIK CANIM.....

    YanıtlaSil
  27. manzara harika tavadaki balik da nefis ellerine saglik

    YanıtlaSil
  28. canım harikaa olmuş arkadaşıma iyi geceler güzel bir hafta dilerim

    YanıtlaSil
  29. arkadaşım yeni adresin hayırlı olsun. umarım bu adresindede başarılı olursun. Balık çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  30. sevgili arkadaşım hayırlı geceler yeni doğan 5 günlük yeğenim şu anda çok hasta dualarımıza ihtiyacı var.70.000 YA ŞAFİ esmai şerife okumaya başladım.okuyabildiğin kadar bitirmeme yardımcı olursan çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  31. canim cok sevdigim bir baliktir cipura ancak tr de yiyebiliyorum az kaldi yiyecegim tek kelimeyle nefis nefis eline saglik


    renklitatlar.blogcu

    YanıtlaSil
  32. mmmmm nefis ellerine sağlık arkadaşım ,balık çok severim.Sevgilerimle iyi bir hafta diliyorum...

    YanıtlaSil
  33. Derya cim biz hep ayni yemeklerimi yiyoruz yada pistinin bu kadari olur mu?Cumartesi gunu biz de cipura yedik ama tek fark tavadaydi bizimki soyle cizir cizir yaglari aka aka baska turlu de yiyemiyorum zaten hicbir baligi ama seninkinin de goruntusu cok guzel insanin ici aciliyor, Sansiniz var bizde nerde boyle balikci falan kimbilir kac gunluk baliklari alip yiyoruz.

    YanıtlaSil
  34. Erdek'te oturmanın yararları tabii bunlar değil mi?

    YanıtlaSil
  35. Balik yemeyeli baya oldu. Kesinlikle balik yapmam lazim. Esimde cok seviyor. Tarif icin tesekkurler. Kesinlike denenecektir:)Renklerde cok guzel cikmis:)

    YanıtlaSil
  36. Balik yemeyeli baya oldu. Kesinlikle balik yapmam lazim. Esimde cok seviyor. Tarif icin tesekkurler. Kesinlike denenecektir:)Renklerde cok guzel cikmis:)

    YanıtlaSil
  37. canım çipuraların resmi yok sanırım değilmi?Ama sanki sayfan kaymış..son yazın iyice köşede kalmış zor okudum..çok güzel şeyler yapmılsın yine.açmalar balıkla.mimler yazılmış..yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  38. Cumartesi çok güzeldi,ama pazar günü yine kara kış gibi her yer karardı:(((Çok özledik oğlumla beraber baharı ve yazı...
    Balık nefis görünüyor.ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  39. Miss gibi balık hele bir de fırında olunca daha da güzel oluyor :)))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  40. süper görünüyor ya...ellerine saglık..iyi haftalar canım...www.missgibi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  41. SAHİLLER,
    DENİZ, VE BALIK !!!
    ÇOK ÖZLEDİMM.. ÇOK.
    :((((

    YanıtlaSil
  42. gerçekten manzarada balık ta insanın içini açıyor.erdeyi çok seviyorum.bekar iken hep oraya geliyorduk.bir çok anım var oralarda...
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  43. ÖYLE GÜZEL GÖRÜNÜYORKİ
    NASIL DAYANILIR BU NEFİS GÖRÜNTÜYE
    BİLMEM
    ÇOKTA SEVERİM
    ELLERİNE SAĞLIK
    SEVGİLER CANIM

    YanıtlaSil
  44. Ohhhh ne güzel manzara ayrıca balıklarda harika ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  45. Ya dünden beri hep çipura balığı görüyorum canım acayip çekti. birde böyle pişmeye hazır duruken daha da bir iştah açıcı...
    Ellerine sağlık arkadaşım...
    Bu arada güzel ziyaretin için çok teşekkür ediyorum :),
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  46. Canım bayılırım çipuraya afiyet olsun size yeni adresin de hayırlı olsun ....

    YanıtlaSil
  47. Bu şahane lezzete bir de Rosemarry ekleyip deneyin derim. Ete, balığa çok yakışan bir ot. Antalya'da bol bol yetişiyor. Marketlerde bulunuyor.
    Fotoğraflar yazı özletti. Mis gibi deniz kokusunu aldım Ankara'dan:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  48. off canım çekti walla,balıga bayılan biri olarak ellerinize sağlık demek istiyorum..
    bana da beklerim:))

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...