23.03.2009

MERCİMEK KÖFTESİ



Hepinize merhabalar....Yok yok,bu güneş bize yüzünü göstermeyecek..Artık bahar gelse de ortalık canlansa.
Hafta sonu misafirimiz vardı.Güzel bir pazar günü geçirdik o yüzden.Sizlere de mercimek köftesi getirdim.Bir de benim tarifimle buyrun...
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 4 su bardağı su
  • taze soğan,maydonoz
  • zeytinyağı,limon,tuz,biraz salça
Mercimekleri 4 su bardağı su ile kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim.Ocağı söndürüp mercimeklerin üzerine yıkanmış bulgurları koyup karıştıralım ve tencerenin kapağını kapatalım.
Bu arada biz taze soğanlarımızı ve maydonozları minik minik doğrayalım.Daha sonra tenceredeki mercimek ve bulgurlarımızın içine biraz salça koyalım.Ben biber salçası kullandım.Yeşilliklerimizi,tuz,baharat,yağ ve limonumuzu da kendi zevkimize göre ekleyelim.Hepsini iyice köfte yoğurur gibi karıştırıp,parçalar koparıp elimizle şekil verelim...
Herkes değişik şekillerde yapıyor ama böyle de çok güzel oluyor..Sevgiler.
Afiyet olsun...

32 yorum :

  1. Nefis süper görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım,çok nefis görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  3. çok severim mercimek köftesini...sizinkide çok güzel görünüyor.eminim tadıda mükemmeldir.emeğinize sağlık...
    sevgiyle kalın,

    www.meltemmutfakta.com

    YanıtlaSil
  4. afiyet olsun arkadaşım

    YanıtlaSil
  5. haklısın güneş bir türlü yüzünü göstermiyor.burası buz..
    ellerine sağlık mercimek köftesi nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık arkadaşım çok severim mercimek köftesini:)gelecek dafa içine azıcık kimyon ve dereotu ekle benim için olurmu:)sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik canim, ziyaretine SIk gelecegim....
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyorlar..elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Mercimekli köfteye bayılırım, evde hanımlara gün olunca bana mutlaka ayırırlar, ayrıca tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. tskler.. Bende cok severim... sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  11. sevgiliHatice dereotunu eşim hiç sevmez...ancak onun yemeyi sevmediği şeylerde kullanabiliyorum maalesef:))

    YanıtlaSil
  12. Annnemi ozledimmm :)) Annem de cok sever bu kofteyi :)) Ellerine saglik sihirli oklava :)) Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  13. aaa canim arkadasim kalp kalbe karsiymis dün de ben yapmistim cok severim her firsatta yaparim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  14. slm canım mercimek köftesini bende çok severim ellerine sağlık
    benimbahcem.blogcu.com

    YanıtlaSil
  15. CANIM ELLERİNE SAĞLIK HARİKA BİR LEZZET AMA GÜNEŞLİ HAVALRDA YEMESİ DAHA ZEVKLİ GELİYOR İNSANA KISIRDA MERCİMEK KÖFTESİDE TAM YAZLIK :))

    YanıtlaSil
  16. Haklısın Derya,ben de güneşin yüzünü tüm heybetiyle göstereceği o günü iple çekenlerdenim....:))

    Yeni güne sıcacık umutlarla başlaman dileğiyle...

    YanıtlaSil
  17. hmmmm... caylar benden sende bu nefis mercimek köftesini kap gel. Ellerin dert görmesin canim. sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  18. Cok guzel gorunuyor. Uzun zamandir mercimek koftesi yapmiyordum. Sayende hatirladim. Hafta sonu misafirim gelecek. Bence neden olmasin:)

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık canım bende çok sık yaparım ve de bayıla bayıla yerim sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. Eline sağlık canım.Mutlaka deneyeceğim çok nefis görüntü
    sevgi ile kal...

    YanıtlaSil
  21. mmmmm arkadaşım ellerine sağlık gelmişken birkac tane alayım:))

    YanıtlaSil
  22. yarın arkadaş günüm var mercimeklini ve taze kurabiyeni yapacağım birde açmayı yapmak istiyorum ama gözümü korkutuyor ben mayalıları çok iyi yapamıyorum ...

    YanıtlaSil
  23. eskiden ben de hep mayasız tarifler arardım ama biriki kere yapınca elim ona da alıştı.sadece açmada sıkılmıştım..sevgiler..kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  24. Mercimek köftesini çok severim, biz de kız kardeşim yapar. Nefisss görünüyor, eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  25. ellerine saglik canim dilerimki birgunde ben gelirim ziyaretine:)bizim buranin havasida sasirdi iki günde bir günes cikiyor bir yagmur:)öptüm seni coook...

    YanıtlaSil
  26. Merhaba,mercimek köftesini çok severim.Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  27. çoookk severim. bir-iki tane aldım. ellerine sağlık canım. sevgiler....

    YanıtlaSil
  28. internet azizliğine uğradım ama sonunda geldi bende sizlere kavuştum canmm ellerine sağlık harika görünüyorr sevgilerr

    YanıtlaSil
  29. Arkadaşım ellerin dert görmesin neler de yaparmış :)
    Mis gibi görünüyor...
    Öpüyorum hayırlı akşamlar:)

    YanıtlaSil
  30. ellerine sağlık arkadaşım çok hoş görünüyor

    YanıtlaSil
  31. selam canım sevgiyle geldim ve iyi bir hafta sonu diliyorum-görüntü cok hoş-hersey gönlünce olsun caanım

    YanıtlaSil
  32. bende böyle yaparım..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...