17.03.2009

LİMONLU KURABİYE

Selamlar herkese...Piştiğinde mis gibi kokusu mutfağın her yanını kaplayan limonlu kurabiyelerle geldim bugün...Limon kokusunu ve limonla yapılan herşeyi çok severim.
Tarifi aldığım dergide portakallı yapmıştı bu kurabiyeleri.Önce malzemeleri yazayım...
  • 250 gr yumuşaılmış tereyağı
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı pudra şeker
  • 2 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
  • Üzeri için pudra şekeri

Tereyağ,pudra şekeri,limon kabuklarını karıştırın.Unu ve vanilyayı ekleyin.İyice yoğurduktan sonra küçük parçalar halinde koparıp 1 parmak kalınlığında rulo yapıp,ister halka ister kalp şekli verin.Yağlı kağıt dizili tepsiye aralıklı olarak dizin.Pişerken kabarıyor.Buzdolabında 20 dk bekletip,170 derecelik fırında 20 dk kadar pişirin.Pişerken kontrol edin de üzerleri kızarmasın,kurumasın.Fırından çıkardıktan sonra ılıklaştığında pudra şekeri serpin.

İşte bu kadar kolay bir tarif...Afiyet olsun...

37 yorum :

  1. eline saglık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. arkadaşım desteğin için teşekkür ederim şimdi daha iyiyim sevgiler
    bu arada eline sağlık hayatım...

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK BENDE İSTERİM AMA ;)

    YanıtlaSil
  4. selam elinize sağlık görüntü nefis kokusunuda sanki aldım limon ile yapılan her şeyi sizin gibi bende çok seviyorum sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık arkadaşım...
    Şekilleride çok şeker olmuş :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. HIIIM BUNLARIN SUNUMLARIDA ÇOK ŞIK OLMUŞ EN AZ KOKUSU KADAR...
    AŞAĞIDAKİ BUĞDAY SALATANA UĞRAYAMADIM AMA İLK DUYUYORUM SALATASI YAPILDIĞINI BİZDE KEŞKEK YAPILIR ETLİ VE TEREYAĞLI TÖVBE YARABBİM ONUDA SEVMEM AMA BUNUN TADINI ÇOK MERAK ETTİM ŞİMDİ...

    YanıtlaSil
  7. kesinlikle denemek istiyorum hemde kolaymis ve cayimin yaninda guzel gider... sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  8. slm canım,mis gibi limon kokusu buralarada geldi.bende limonlu ve portakallı tarifleri çok severim.ellerine sağlık.kekcafe

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık değşik bir tat olmuş.Karıncaya sormuşlar; '' nereye gidiyorsun?'', '' dostuma'', demiş. ''Bu bacaklarla zor'' demişler. Karınca; '' olsun, varamasam da yolunda ölürüm'' demiş.. Yolunda ölünecek dostlara...

    YanıtlaSil
  10. Ay cok sirin gozukuyor. Ellerinize saglik. Ben limonu cok sevmem. Denemek istiyorum ama emin olamadim. Cok fazla limon agirliklimi oluyor. Limon kabugu koymadan nasil olur?
    Gorusmek uzere.
    Koseminderinden gurbet kusu

    YanıtlaSil
  11. ohhh mis kokusu buralara geldi sevilmezmi bu kurabiye ellerine salık canım.

    YanıtlaSil
  12. canım limon yerine portakal da iyi olur..zaten tarif öyleydi.ama sade nasıl olur onu bilemiyorum...sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Canımm missss gibi limon kokusu sardı etrafı ellerine sağlık bir tane aldım sevgiler....

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım.şekillerine bayıldım,çok leziz görünüyorlar.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. kurabiye yemesine degil de yapmasina bayilirim. Benimkisi farkli bir kurabiye canavarligi :) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  16. tarifini aldım.. ama (kabartma tozu koyacakmıyım ?)yoksa koymayayımmı?

    YanıtlaSil
  17. canım kabartma tozu yok...ama yine de kabarıyor merak etme..

    YanıtlaSil
  18. canımcım harikasın ellerine saglık ata bayagı iyileşti anlaşılan tariflerle aramıza döndüğüne göre senin adına çok sevindim allah hep saglık sıhhat versin limon kokusu buraya geldi bizede göz hakkı düşer dimi hoşçakal fatoca

    YanıtlaSil
  19. Limonlu Kurabiyelerle üzerimize gelmekle çok iyi yapmışsın sihirlioklava...:))
    Limonu severim yanında hamsi olursa..:))

    YanıtlaSil
  20. canım harika bir kurabiye..birgün mutlaka deneyeceğim.limon ve portakal zaten pastalara çok yakışır.sevgielr

    YanıtlaSil
  21. himm harika görünüyor canim cekti bak yine:))kokusuda mis gibi ise cok lezzetlidir eminim ellerine saglik gülüm..

    YanıtlaSil
  22. sana ayynen katılıyorum şekerim. limonla yapılan herşey beni cezbeder... daha yemek de yememişken nasıl da canım çekti... ellerine sağlık canım. sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. İşte benim gibi limon sever daha !
    çok seviyorum bende, bu kurabiyelerde enfes görünüyor. Çok merak ettim, deneyeceğim :)

    ellerine sağlık arkadaşım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. limonun o güzel aromasıyla nefis bir lezzet olmalı, ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. iyi geceler canim bende limonu cok severim ozellikle kekin icinde kurabiyeler cok cici gozukuyor paketlede yarin isyerinde yerim ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  26. eline sağlık arkadaşım..tam benim damak tadıma uygun kurabiyeler,hemde limonlu,yanında bir fincan da çay ,daha ne ister insan:)sevgiler....

    YanıtlaSil
  27. cnm ellerine sağlık..çok lezzetli gözüküyorlar..
    profilini okudum demin.aslen ankaralıymışsın,bende öyle.kızılcahamamlıyız,sen neresindensin..iyi geceler.sevgiler..

    YanıtlaSil
  28. canım ellerine sağlık en kısa zamanda bende deniycem...afiyet olsun..www.missgibi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  29. Ellerinize sağlıkk,çok lezzetli görünüyorlar..Limonlu yiyecekleri,hatta limon-portakal kabuğu katılmış yiyecekleri ben de çok seviyorum.Bir yerde limonun faydalarını okuyup şaşırmıştım,ilaç gibi birşeymiş.Yiyeceklerde kullanmak lazım..

    YanıtlaSil
  30. limonun kattığı kokuyu ve tadı düşünebiliyorum...

    ellerine sağlık canım...

    öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  31. İçinde limon olan herşeyi çok severim. Ferahlatıcı etkisi, aroması, görüntüsü ve rengiyle çok severim limonu ve limonlu tüm unlu mamülleri:)
    Tarifinizi derhal defterime not aldım. En kısa zamanda pişirip afiyetle yerken, kulaklarınızı çınlatacağım, haberiniz ola:)

    YanıtlaSil
  32. KOKUSUUU TAAAAAAA BURALARA GELDİ ENFES ELLERİNE SAĞLIK CNM SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  33. Ablacım ellerine sağlık
    nefis gözüküyor
    Hayırlı günler diliyorum

    Hande :)

    YanıtlaSil
  34. limonla yapılan herşeyi severim
    ellerine sağlık kokusu buralara geldi:):)

    YanıtlaSil
  35. canim eline saglik limonlu olurda kotumu olur ya cok guzel sunumuda sevgiyle kal canimm bu arada yurutebilirsem blogspotta da bir sayfa actim...
    www.renklitatlar.blogcu

    YanıtlaSil
  36. harika görünüyor oğluna ve size şifalar olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  37. iyi akşamlar arkadaşım limonlu olan herşeye bayılırım ,izninle 1 tane aldım...

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...