12.03.2009

SEBZELİ TAVUKLU RULO BÖREK

Merhabalar...
Bir börek tutturduk gidiyoruz bakalım.
Bu ilk kez denediğim bir börekti.
Neyse ki beğenerek yedik.

Yapılışına gelince....
  • 2 adet yufka
  • 1 adet pırasa
  • 1 adet havuç
  • 1 adet kabak
  • 1 parça haşlanmış tavuk göğsü
  • Sıvı yağ,biraz su
  • Yumurta sarısı
Bir tavanın içine biriki kaşık sıvı yağ koyup,jülyen (uzun ve ince şekilde) doğradığımız sebzeleri önce pırasa sonra havuç ve kabak olmak üzere soteliyoruz.Sebzeler yumuşayınca ufak parçalara böldüğümüz tavuğu da ekleyip biriki kez onu da yağda çevirdiken sonra ocağı kapatıyoruz.
Onlar bir kenarda soğurken yufkamızı hazırlıyoruz.

Bir yufkayı serip üzerine ,sıvıyağ ve onun 1/3 ü kadar suyu kattığımız karışımdan fırçayla sürüyoruz.
Üzerine ikinci yufkayı serip onu da yağlıyoruz.
Daha sonra yufkanın bir tarafına iç malzememizi boydan boya koyuyoruz.
Yalnız tavada kalan yağ varsa iyice süzüp öyle koyun.Sonra yağlı olabilir.Sonra silindir biçiminde yuvarlıyoruz.
İstediğimiz büyüklükte kesip,üzerine yumurta sarısı sürerek pişiriyoruz.
Çayın yanında börekler ve mini sandviçlerle afiyetle yiyoruz.Ben evde kalan sebzeleri değerlendirmek için yaptığımdan iç az oldu ve sadece 2 yufka kullandım.
Malzemeyi arttırıp daha fazla börek hazırlayabilirsiniz.

Sevgiyle kalın.



25 yorum :

  1. kızzz kilo alıcan ha :))afiyetler olsun görüntü muhteşem canlı gibi duruyorda elimizi uzatınca monitör var:(((

    YanıtlaSil
  2. kiz beni de cagirsaydin ya yemege ben de gelirdim.

    ellerine saglik canim,nefiotesi olmus.

    YanıtlaSil
  3. ÇOK AMA ÇOK AMA ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR KIRMIZI KIRMIZI GÖZÜKÜYOR İÇİ ÇOK GÜZEL RESİMLERİNDE ÇOK GÜZEL ÇIKIYOR BENİM FOTOĞRAF MAKİNASI KAHREDİYOR BENİ FOTO SHOP PROGRAMI BULDUM AMA O BANA BAKIYOR BEN ONA BİR TÜRLÜ BECEREMEDİM NASIL KULLANACAĞIMI ÇOK GÜZEL ÇIKMIŞLAR....

    YanıtlaSil
  4. keşke aynı şehirlerde olsak ta hep beraber yapıp yesek:)bu arada arılmayalım tabiii..mesela ben tartıdan uzak duruyorum.Bir de burda sadece üçümüz varız.Komşu yok,akraba yok,biriki kişi dışında arkadaş yok.düşünün kendin yap kendin ye:))

    YanıtlaSil
  5. çokkk nefis görünüyorr ellerine sağlıkk sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. merhabalar elinize sağlık vede afiyet olsun.ata nasıl oldu merak ettim.Bu konuda bir şey yazmamışsınız. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Ata nın ateşi düşü ama öksürük tekrar başladı.yarın da okula göndermeyeceğim.bakalım geçsin diye dua ediyorum.çünkü O da bıktı artık...

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor canim icindede ne ararsan var yanii:))Allah acil sifalar versin Ataya,yarinada birgüzel dinlensin kuzucuk biranöncede iylesir insallah...

    YanıtlaSil
  9. harika görünüyor ellerine sağlık canm...

    YanıtlaSil
  10. ELİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR HANİ BANA HANİ BANA :D

    YanıtlaSil
  11. HARİKA GÖRÜNÜYOR.NE LEZZETLİDİR O ŞİMDİ ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  12. tekrardan gecmis olsun, Rabbim acil sifa versin... Ilk denemeye gore iyi olmus bence.. ellerinize saglik. medinem.

    YanıtlaSil
  13. Mis gibi börek kokusu geliyor burnuma.

    YanıtlaSil
  14. Etkinliğime buyurun
    Gönderen: http://arzumhobii.blogcu.com/
    38. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    http://selmahlc.blogcu.com/
    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    09 MART 2009-23 MART 2009 TARİHLERİ ARASINDA
    http://arzumhobii.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 38.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    arkadaşım oğluna mektubunu ağlayarak okudum rabbim sana ve evladına hayırlı ömürler versin sağlıklı sıhatli gül yüzünüz solmadan ömür boyu mutlu olun

    YanıtlaSil
  15. günaydın canım hastalık sürecini oğlumdan çok çektiğim için çok merak ediyorum sizi astım dışında ben de yaşadım yaşadıklarınızı 8 yaşından sonra kurtardık durumu
    acaba kabakulak yada kızamık çıkarmak için mi?mücadele ediyor bünyesi iyi haberlerinizi almak umudu ile sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. canımcım ben rejimdeyim diyorum sen nefis börekler yapıyosun gelde dayan kokusu buraya kadar geldi ellerine sağlık ogluşun daha iyidir inşallah

    Fatoca

    YanıtlaSil
  17. canım nefis görünüyor böreklerin.harika pişmişler.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Harika görünüyor. Ben sebzeli böreklere bayılırım. Pırasalı olanını hiç yemedim ama merak ediyorum.Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Rulo Börek harika gözüküyooo...

    Yollasana bi tane...:))

    Hayırlı cumalar sihirlioklava.

    YanıtlaSil
  20. Canim rulo borekler cok can alici gorunuyor.. Sen onlari tek basina yeme gel beraber yiyelim, :-))
    Oglusuna cok gecmis olsun umarim simdi daha iyidir
    Cok opuyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. ellerine saglik canimcim
    borekler tek kelimeyle harika gorunuyor
    asagdaki salata da yaninda cok guzel gider
    size afyiet olsun

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  22. ay harikasin, hemde sebzeli, hmmmmm... ne hos olmustur. cayla oh ne iyi gider... güzel bir hafta sonu diliyorum canim.

    YanıtlaSil
  23. Böreğin çok güzel görünüyor, eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  24. gene döktürmüşsün hiç yapmadım ama kısırın değişik bir versiyonuna benziyo çaylar benden bugday salatası senden hadi iyi hafta sonları fatoca

    YanıtlaSil
  25. Hmm enfess görünüyor.Kalorili ve aslına bakılırsa pek de yararlı olmayan börek,sebzeli pişirilince daha yararlı bir hal alıyor.Sebzeli her şeyi çok seviyorum :)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...