31.03.2009

İRMİK LOKMASI

Merhabalar...
Dün blogları gezip te tatlı krizine girince kolayca yapılacak bir tarif aramaya başladım.
Aklıma annemin evlenirken elime tutuşturduğu LEMAN CILIZOĞLU'nun,içinde yemekten tatlıya,pastadan kurabiyeye,turşudan reçele,sofra düzeninden görgü kurallarına her şeyin olduğu kitap geldi.
1974 basımı bir kitap,sanırım aslında bir ders kitabı.
İşte bu tarif oradan.Aslına bakarsanız irmik lokmasını hiç duymamıştım.
Ama oldukça güzelmiş.
  • 3yumurta
  • 6 yemek kaşığı ince irmik
  • yarım çay kaşığı kabartma tozu
ŞURUBU
  • 300 gr toz şeker
  • 300 ml su
  • biriki damla limon suyu
Önce şurubumuzu hazırlayıp bir kenarda soğumaya bırakıyoruz.
Sonra malzememizi çırpıp kızgın yağın içine bir tatlı kaşığı döküp kızartıyoruz.
Kızaran sıcak lokmaları soğuk şuruba atıyoruz.
Geniş bir borcamda daha iyi oluyor.Daha sonra şurubunu çekenleri servis tabağına alıyoruz.
İşte bu kadar kolay bir tatlı.Yaklaşık 30-35 tane çıkıyor.

Deneyeceklere şimdiden afiyetler olsun...

47 yorum :

  1. bu gerçekten farklı birşey olmuş denemek isterim bunu. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. deryacım döktürmüşsün yine lokmalar nefis duruyorr ekranda kıss:))afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. harika ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK CANIM AFİYET BAL ŞEKER OLSUN SİZLERE...

    YanıtlaSil
  5. ayyy nede güzel olmuş arkadaşım hem malzemeside nerdeyse yok denecek kadar az ama görüntüsüde harika ellerine salık kocaman selamalar.

    YanıtlaSil
  6. Super gorunuyor! Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  7. canimsin tam sana yorum yazacagim pc sayfalar kapandi gerci bilgisayarda tarihe karisti artik yaa:) eve tasinacagimizda yenisini almak lazim dogrusu neyseki yani gel gelelim nasil tatli krizine girmeyeyim simdi bende yogunluk üzerimde ve yaptigin harika al beni dercesine bakaraktan ellerine saglik gülüm harika görünüyor..öptüm coook...hii bu arada müzige hayran kaldim yorumumu yazip göndereyim tekrar bir dinleyeyim ben:)sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. aşkolsun arkadaşım yaaaa gece gece yapılmazki bu,nerede bulucam şimdi lokmacı:)eline sağlık canım,sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Nefis görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. canım benim nasılsın ellerine sağlık arkadaşım öpüyorum

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık arkadaşım. Bunun irmiklisini bende duymamıştım hiç. Hergün yeni birşeyler öğreniyoruz valla. Ama bende denemek isterim. Malum eşim irmiği ve tatlıyı çok seviyor. Öpüyorum seni, kendine iyi bak. Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar güzel bir tarif. Paylaşımın için teşekkür ederim. Güzel bir tatlı alternatifi. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Lokmalar süper görünüyor,olsada bir lokma alsam....Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. BİZE AYIRDIN MI :) ELİNE SAĞLIK ATAYI ÖPÜYORUM :)

    YanıtlaSil
  15. ELLERİNE SAĞLIK FARKLI VE LEZZETLİ BİR TATLI AFİYET OLSUNNN

    YanıtlaSil
  16. irmiklisini hiç yememiştim ..ama bu gün nisan 1 rejime bir şaka yapabilirim ...

    YanıtlaSil
  17. Harika ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Benimde talı krizlerim tutuyor hele de o sitelerde gezerken güzelim tatlıları görünce :)
    Ellerin dert görmesin...
    Enfes görünüyor...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. anneler, kizlari evlenirken nasil da korkuyorlar dimi. ben evlendigimde bir corba yapmasini bile bilmiyodum hayatim okullarla gecti nisanlandigim sirada da calisiyodum yorgun geliyodum geldigimde sofram önümde hazir oluyodu falan... Annem cok korkuyodu bu kiz ac kalicagi yetmiycek gibi karsisindakini de ac birakacak derdi.Her yemek yaptiginda gel kizim elime bak ögren kizim derdi ama tabi nerdee basimizda kavak yelleri... Ama evlenip te almanya ya yerlestigim de dank etti hergün annemi arayip tarifler aliyordum ve sonucta ta yüklü telefon faturalari tabii... evliligimin birinci senesinde Türkiye ye gittigimde anneme dur sen, mutfaga ben giriyorum dedim tabii annem basimda, kizim söyle yap böyle yap pilavi fazla kavurmazssan olmaz v.b. söyledi durdu. Bana güvenmiyo tabi hakli olarak.. bu sirada da esim o cok güzel yemekler yapiyo yiyenler bayiliyo demezmi annem söyle bi bakti veee heralde bunlar hayatlarinda hic güzel yemek yememisler dedi :)) tabi ben daha da hirslandim aksama öyle bi yemekler cikardim ki birakin babami annem bayildi tabi ardi ardina övgüler.... canim annem seni cok seviyorum (ayyy canim kaptirmisim anilarimi yazarken iste böyle lokmaya gelince degisik tarifleri hemen denerim biliyosun bu da listeye gecti...)

    YanıtlaSil
  20. değişik ve kolay bir tatlı..denemeye değer..eminim lezzetide yerindedir.nede olsa senin ellerinden çıktı..sevgiler..öptümm..

    YanıtlaSil
  21. Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  22. Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık canım güzel görünüyo denemek isterim sevgilerimle
    http://benimbahcem.blogcu.com/

    YanıtlaSil
  24. deryacıgım ellerine saglık.çok güzel görünüyor ama varya ben yapıp giyemeyecegim galiba.yaz yaklaşıyor ve bütün bayanların sorunu olan kilolar başıma dert oldu.ama zayıflayayım söz yapacagım ve afiyetle yiyecegim.

    YanıtlaSil
  25. Çok pratik bit tatlı. Ellerine sağlık.Hiç duymamıştım. Deneyeceğim tarifini

    YanıtlaSil
  26. offf offf olsada yesemm ellerine sağlık gülüm

    YanıtlaSil
  27. değişikmiş;) lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  28. canım bu ne böyle.yaz geliyor.ne yapcaz.böyle güzel lezzetlerle.çok kolay ve farklı olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.kekcafe

    YanıtlaSil
  29. mımmm ellerine sağlık canım lokma nefis bir kaç defa bende yapmıştım sevgilerle kal

    YanıtlaSil
  30. çok kolay ve güzel bir tatlı...biz zaten lokmaya bayılırız...irmiklide güzel olmuştur... şu anda irmik olsaydı denerdim...irmiğim paketini hiç açmadığım halde böceklenmiş...ööööfffff neyse ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  31. tarif güzelde ben annenin eline tutuşturduğu kitabı merak ettim doğrusu sevglerimi bırakıyorum canım öptüm

    YanıtlaSil
  32. Benimde denemem lazım.Merak ettim.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  33. canım yaaa,çok güzel bir görüntüsü var bu tatlının eminim tadı da güzeldir çıtır çıtır.sevgiler

    YanıtlaSil
  34. www.yapraksarma.blogcu.com1/4/09 18:50

    merhaba valla çok pratik..portkallı kek içinde afiyet olsun.aslında hep kremalı yapmaktan sade keki özledik ne yalan diyeyim.sevgiler

    YanıtlaSil
  35. değişikmiş gerçekten bende hiç duymadım denemek lazım..iyi kşamlar caım...www.missgibi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  36. ellerine saglıkkk:)

    YanıtlaSil
  37. bu nasıl bir görüntüdür sanki lokmayı yiyormuşum gibi tam moda girmiş seyrediyorum herhalde .ellerine kollarına sağlık canım çok güzel olmuşlar:))

    YanıtlaSil
  38. en kısa zamanda denemeliyim diye yayınladın anladıııııım sağolasın canım

    YanıtlaSil
  39. bir kez yapmıştım güzeldi.seninkiler süper olmuş ama
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  40. Güzel olmalı bu tarif! Ama ben artık şuruplu tatlıları yiyemiyorum iyi mi? Ağır geliyor. Gerçi hiç tatlı yemesem daha iyi, olabildiğince taze ve kuru meyvelerle halletmeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  41. Canım tatlı ve ben ayrılmaz ikili ellerine sağlık harika kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  42. Ellerine sağlık.
    Canım enfes ve mükemmel görünüyor .

    YanıtlaSil
  43. ARKADAŞIM BENİM BLOĞA BAKARMISIN? SANA SÜRPRİZİM VAR....HOŞÇAKAL....RESİMLERİM SENİN KADAR GÜZEL OLMADI AMA TADI HARİKAYDI... ELLERİNE SAĞLIK....

    YanıtlaSil
  44. eline sağlık enkısa zamanda deneyeceğim
    flowerrose.blogcu.com

    YanıtlaSil
  45. mükemel görünüor cnm ellerine sağlıkk...

    YanıtlaSil
  46. oyanin mutfagi18/10/09 17:48

    selam canim umarim iyisindir uzun zamandir gorusemedik tatlida degisik hic duymamistim hemde pratik ellerine saglik

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...