27.03.2009

YAPRAK SARMA VE ASMA YAPRAĞINDAN YEŞİL SAKIZ


Selamlar hepinize;

Dün oturdum bu dolmaları sardım ve afiyetle de yedik.
Zaten yaprak dolmasını sevmeyen çok azdır herhalde.
Tarif yazmayacağım zaten sizler biliyorsunuz.
Bilmeyenler içinse benim içi ve yaprakları hiç denk gelmeyen ölçülerimle iyi bir tarif olmaz.Ya içi artar ya da yapraklar:))
Sadece kıyması,bol soğanı,domatesi,bol maydanoz , taze nanesi ve baharatıyla lezzetli olduğunu söyleyebilirim.
Asıl anlatmak istediğim şey başka...
Anneannem ve dedemin müstakil bir evleri vardı.
Evin ön tarafında tüm mahalleye yeten dutuyla bir dut ağacı olan bahçesi,arka tarafında da güller,zambaklar,marmelat ve reçellerini yediğimiz büyük bir kayısı ağacı ve heryeri sarmış asması olan bir bahçesi vardı.O asma yapraklarını ve 'bıyık ' dediğimiz ince dallarını yemeye bayılırdım.Biz çocuklar o yapraklardan kendimizce dolmalar sarar,evcilik oynardık.

Bir gün annem bize sakızlarımızı nasıl yeşile boyayacağımızı öğretti.
Malum o zamanlar renkli renkli sakızlar yoktu.Asma yaprağının içine sakızı koyup ikisini birlikte çiğnediğimizde sakız yeşil olmuştu.
Nasıl hoşumuza gitti,anlatamam.
Birkaç dakika sonra o sakız çiğnenemez duruma gelse de sürekli sakızları yeşile boyuyorduk.
İşte dolmaları sararken kendi kendime bunu düşünüp güldüm.
Sonra da ne kadar çabuk büyüyüverdiğim aklıma geldi.
Bu arada hayallere dalmışken dolmaları da farketmeden sarıverdim...
Afiyetle ve anılarla kalın...sevgiler..

43 yorum :

  1. deryacım ellerine sağlık..
    bende kıymasız yaparım,ve aynı senin gibi hiç bir zaman tutturamam ya içi artar ya yapragı:))

    YanıtlaSil
  2. güzel bir fikirmiş şimdinin nelerden boya kattıklarını düşünürsen doğal bir yöntem.Zaten çocukluğumuzda daha doğal şeyler tüketiyorduk şimdiki çocukların halii içler acısı.Canım sarmaların harika şu sarma yapmayı nedense sevmiyorum 3 saattesarıyorum 5 dk bitiyorr:)))) çok zahmetli bir iş.CUMAN MUBAREK OLSUN sevgiyle kal gülüm

    YanıtlaSil
  3. canım ya masal gibi okudum bende kendi çocukluguma daldım sizde bıyık tenilene bizdete filiz veya tefek denir onu tuzlayarak yemeye bayılırdım hoş hala çok severim sarmalarda afiyet bal şeker olsun canım.

    YanıtlaSil
  4. Yaprak sarma çok güzel olur,ellerine sağlık canım.Sakız fikri çok güzelmiş...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık. Yaprak dolmasına bayılırım. Bizde dün annemle uzun zamandır dolma yapmadığımızdan bahsediyorduk:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım,emek isteyen bir yemek yapmışsın üstüne sevgini de katmışsın daha ne olsun.Sıcacık
    sevgilerimi gönderiyorum mutlu hafta sonları diliyorum...

    YanıtlaSil
  7. canım yapraksarma ne zaman yazısa benden bahsediliyo sanıyorum..süper bir durum..Sarmalar çok güzel olmuş.afiyetler olsun canım.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. kim sevmezki dolmaları bunları görünce uzun zamandır yapmadığım aklıma geldi.hemen yapayım bende ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. kim sevmezki dolmaları bunları görünce uzun zamandır yapmadığım aklıma geldi.hemen yapayım bende ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
    KEŞKE HEP ÇOCUK KALSAYDIM DİZİMDEKİ YARAYI EN BÜYÜK ACI SANSAYDIM...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık sarmalar süper olmuş. Bak canım istedi hafta sonu yapayim bende.

    YanıtlaSil
  12. ne güzel bir anıymış.evet çocukken boyle bişeylerle boyardık sakızlarımızı bende kirazla yapardım.
    dolmaların nefis ve keşke olsa da yesem...

    YanıtlaSil
  13. yaprak sarmayi sevmeyen nadirdir dedigin gibi enfes olur ellerine saglik
    hepimizin cocuklugundan kalma anilari vardir ya sakizi yesile boyamak fikri bayagi entresan hic aklima gelmezdi eee ne varsa eskilerde var zaten sevgiler hayirli cumalar canim

    YanıtlaSil
  14. ahhh yillar öyle bi cabuk geciyo ki anlamak mümkün degil, daha dün annem elimi tutarken simdi 25 de doldu...

    YanıtlaSil
  15. CANIM YAPRAK SARMAMI DEDİM.O BENCE ŞAHESER BİR YEMEK.AFİYET OLSUN.SEN ÇOCUKLUĞUNU ANLATIRKEN BENDE DALIP GİTTİN.SEVGİLER.KEKCAFE

    YanıtlaSil
  16. ey yerin gogun butun kainatin sahibi bizleri yoktan var eden bize nimetler veren yuce rabbim:butun musluman aleminin bizlerin senin istedigin gibi bir kul olmamizi nasip eyle... gorunur gorunmez kazalardan,belalardan guc yetmez takat erismez akla hayale gelmez kotuluklerden musubetlerden sana siginiriz butun musluman alemiyle bizleri sen koru...

    cumanız mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor...Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık cnm sarmalar süper göünğyor bayılırımm
    ama hikaye daha cezbedici :)yazdıklarını okurken gözümde canlandırdım dut ağacını, asmayı, kayısı ağacını...

    YanıtlaSil
  19. Canım benim, ne güzel anılar. Keşke hep çocuk kalsak diyeceğim ama büyümek de güzel. Bu fikir hoşuma gitti yalnız. Yazın bizde kayınvalidemlerin bağında oldukça çok vakit geçiriyoruz. Çocuklara bu yöntemi deneteceğim muhakkak. Eğlenceli olacağını düşünüyorum. Benim de kayınbabam ağaç kütüklerini dizdi bir köşeye. Orası nostalji köşemiz oldu. Adı da öyle kaldı. Orada evcilik oynuyoruz çocuklarla. Gözden kaybolduklarında nostalji köşesinde oluyorlar. Herneyse, fazla anılara dalmadan durayım. Ellerine sağlık çok da güzel fotoğraflamışsın. Sana hayırlı cumalar ve güzel bir hafta sonu diliyorum arkadaşım. Kendine iyi bak. Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  20. Ben de o ekşi tadını severdim asma filizlerinin. Ellerine sağlık Derya (Bir tek öneri: Yaprak sarma demek daha doğru, içi doldurulan biber, patlıcan gibi sebzelerden farklı yere konur ya yaprak)

    YanıtlaSil
  21. eline saglık arkaadaşım bgn canım hiç bişi yapmak istemiyor bn herşeyden çok fazla etkileniorun muhsin beye okadar üzüldümki ne tanırım ne oy vermişligim varr blogumada yazamyorumm format gerk sanırım açılmıoo kumanda paneli işte böle kıs müzik yenimi koydun:))yeni far ettim ha deligönüllll süper severim tam ruh halime uygunhayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
  22. Sarmayı çok severim, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  23. burada nerede asma agaci gerci komsumuzun bir ara vardi:) Tr'de bizimde illa asma agacimiz vardi,duruyormu bilmiyorum ama:) taze taze kopar sar sarmala yada kisirla yee ohh ne keyif ama:)sarmayida cok severim bu arada ellerine saglik gülüm,patlicanlarda güzellessede bende bir ara dolma yapsam bugün aklimdan geciriyordum:)

    YanıtlaSil
  24. eline saglik canim cok guzel gorunuyor al beni ye diyorlar sanki anilarin da oyle dusununce bir parca gecmise donuyor insan...

    renklitatlar.blogcu

    YanıtlaSil
  25. Ben de bayılırım Yaprak sarmasına Derya..
    Hele de dut ağacından sözetmişsin,yemeyeli yıllar oldu,çok özledim o dut tadını valla...
    Bizim bahçedede üç tane dev gibi dut ağacı vardı,heyt gidi günler heyt,ne çabuk geçiyor dimi...

    YanıtlaSil
  26. canım yaaa ellerine sağlık bende de bu akşam sarma vardı afiyetle yedik.eminim senin sarmalarda çok lezzetli olmuştur.benimde hep harcım artar ve dolduracak şeyler ararım.sevgiler

    YanıtlaSil
  27. nefis olmus nefis. cok zahmetli bir is ama cerez gibi hoooop gidiveriyor mideye. Ama deger, cooook severim. Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  28. Derya'cim ellerine saglik,bende cok severim yaprak sarmayi :-)
    Anini zevkle okudum, ne guzel sey cocukluk anilari degil mi?
    Keske hep cocuk kalabilseydik :-)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  29. ellerine saglık bizde yaprakla içi birbirine denk getiremedinmi dostunu düşmanını bilmiyosun derler benimde denk getirdigim söylenemes ama kalan içi mercimek çorbasına atıyorum nefis oluyo böylece denk getiriyorum hoşçakal fatoca

    YanıtlaSil
  30. canım benim ellerine emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  31. Derya hanım, ellerinize sağlık dolmalar çok nefis gözüküyor, bu güzel yemek için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  32. derya hanım bütün işlerinizde kolaylıklar diliyorum selamlar

    YanıtlaSil
  33. canimsin zarfin bugun geldi bizi cok mutlu ettin sana cok cok tesekkür ediyorum öptüm cok sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  34. Offf ne canim istedi bir bilsen.Bizim stoklarda yaprak kalmadi gecen ay bitirdik ama bir aya tazesini yeriz insallah.
    Genede sen kargoyla bir tabak gonderebilirsin ,hayir demem vallahi.
    Ata'nin da bu kadar da olsa iyilesmesine sevindim canim.
    Malum onlar hasta olursa bizde oluyoruz,onlar mutlu olunca biz de seviniyoruz.Allah boylelikle gelmis gecmis etsin.

    YanıtlaSil
  35. Deryacigim ellerine saglik canim dolmalar nefis olmus bende zeytinyaglisini cok severim.
    nefissss,

    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  36. canım benim... beni çocukluğuma götürdün...ah nerede o günler... biz çiçeklerden yapardık aynı şeyi...çikletleri sarıya boyardık...neyse güzel günlerdi...dolmaların bitmediyse bir tabak yolla canım...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  37. başlıktaki yeşil sakızı görünce önce düşündüm ama okuyunca hoşuma gitti eline sağlık ben de yazın kendi topladığım yaprakları dün sardım lezzetinden ziyade toplayışım şişeye dolduruşum daha çok mutlu etti sevgiler

    YanıtlaSil
  38. Yaprak sarmana bayıldım,harika görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  39. ellerine sağlık cnm..dolma enfes gözüküyor..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  40. SEVGİLİ ARKADAŞIM DUALARIN DESTEĞİN VE YORUMUN İÇİN TEŞEKKÜR ETMEYE GELDİM ALLAH RAZI OLSUN CANIM ACIMI PAYLAŞTINIZ YALNIZLIĞIMA ORTAK OLDUNUZ SAĞOLUN BİTANEM.HAYIRLI GECELER DİLİYORUM SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  41. HARİKAAAAAA..
    NEDE ÇOK SEVERİM..
    BU ARADA DUT!! AĞACINIZ DURUYOR MU :))) ????

    SEVGİLER CNMM..

    YanıtlaSil
  42. merhaba,atanın göbekbağını bulan varmı bende merak ettim doğrusu,irmikli lokma tatlısıda gerçekten denemeye değer ama beni sarmalar ve çocukluk anın cezbetti.bende şimdi çocukluğumuzun ne kadar renkli ve dolu dolu geçtiğini düşündüm benim çocuklarım maalesef asmanın bıyığını bile bilmiyorlar..

    YanıtlaSil
  43. blogunuz çok güzel, tariflerinizden seçip deneyeceğim:)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...