24.02.2009

BROKOLİ ÇORBASI


Sevgili arkadaşlarım hepinize merhabalar...İlkini çok ta beğenerek yemediğimiz brokoli çorbasının farklılaştırılmış yeni denemesi başarıyla sonuçlandı.Ev ahalisi çorbayı silip süpürdü.
E peki yaptın da nasıl yaptın derseniz işte tarif...
  • yarım kilo brokoli
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 adet patates
  • yarım kutu hazır krema
Herşeyden önce brokolileri sirkeli suda beklettikten sonra iyice yıkıyoruz.Sonra bir tencerede kaynattığımız suya brokolileri atıp birkaç dk. şokluyoruz.Diğer tencerde kızdırdığımız yağda unu kavurup üzerine 2-3 bardak su ekliyoruz.İçine küçük doğranmış patatesi ve brokoliyi atıp pişiriyoruz.Suyu çok fazla koymayın.En son , koyu olursa sıcak su ekleyebilirsiniz.Sulu olunca düzeltmesi daha zor oluyor.Patates ve brokoliler yumuşayınca altını söndürüp blendırdan geçiriyoruz.Taneli sevenler daha az ezebilirler.Sonra yarım kutu kremayı ekleyip karışırarak servise hazır hale getiriyoruz.Kesinlikle kremalı daha güzel oluyor.Patates te lezzet katıyor.İlk yaptığımda ikisini de kullanmamıştım.Çorbanın hepsini dökülmesin diye tek başıma bitirmek zorunda kalmıştım.Denemek isteyenlere tavsiye olunur efendim...Afiyetler olsun..

21 yorum :

  1. brokoliyi hic almadim simdiye kadar:)neye kullanacagimi bilmedigimden,sen bulmus bir fikir corbaya kullanmissin ama:)ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  2. canımcım aslında ben de oğlumun bebekliğinde tanıştım brokoli ile..önceden ben de yememiştim..

    YanıtlaSil
  3. slm arkadaşım,ysenin dediğin gibi ayarlardan düzelttim hiç yorum almadım.yarın bana yorum yazarmısın denemek için merak ettim.sevgiler.KEKCAFE.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. kıs sihirlim oklavam bn bunun salatasını yapmıştım begenmiştim evdekiler bi ta yapma dediler bu çorbayı elifeyapcamda2ay sonra ellerine saglık brokoli sonrdan çıktıya çocuklugumuzaaitbi tad degilya sanırım kusuru bu ben otu oburolarak yerim her otuuiyi ggecelerr

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım bende yapıyorum ama kimse yemiyor en başta oğlum bebekken sebze çorbasına katıyordum brokoliyi ama şidi ağzına sürmüyor size afiyet olsunnn

    YanıtlaSil
  6. emegine salık canım benim .Benim tercihim hep salatadan yana oluyor ama böylesi daha yararlı aslında.

    YanıtlaSil
  7. canım ne güzel gider bu şimdi ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. İlk Pera Palas otelinde yemiştim
    tadı çok hoştu ama içinde koca koca brokoliler daha Türkiye'de brokoli bukadar bilinmiyor
    Bütün yemek boyunca kriz gelip gülmüştük
    Kozalak çorbası diye demek zenginler bunu yiyo diye. Ama en güzelinide orda yediğimi itiraf ediyorum
    Annemde çok yapar
    Ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Bomba bomba.Bol vitamin,tam kış çorbası.Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar kayınvalidem bu çorbayı sütle pişirir, çok da lezzetli olur.

    YanıtlaSil
  11. ya tadını beğenmezsek diye cesaret edip bir türlü alamadım şu brokoliyi. ama sen bu tarifle nefis oldu diyorsan, alabilirim artık. :) eline sağlık cnm. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. arkadaşım yorum için çok teşekkürler ayrıcada resim açılmadığı için brokoli çorbasını göremedim inşallah sonra bakarım.ellerine sağlık canım aslında çok değerli bi sebze.sevgiler

    YanıtlaSil
  13. oy oy bayılırım ben bu çorbaya
    nefiss bir görünüm güzel kardeşim.
    Biliyorsun kadınlar için brokoli çok yararlı tam bir şifa kaynağı.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. vitamin ve şifa kaynağı bir çorba.bende denemiştim ama çocuklar pek sevmediler.brokoliyi çiğ olarak,salatalarda kullanırım hep.çok güzel oluyor.çorban nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.afiyet,şifa olsun.

    YanıtlaSil
  15. tatlım ellerine saglık bende pişirdim hatta gecenlerde yanlız ben krema yerine içine süt koyuyorum 1 bardak çorba pişincede blander ile çekiyorum daha guzel oluyor bu derece saglıklı bir corbayı paylaştıgın için tşk ederim kendi adıma ...
    sevgiler
    sevil

    YanıtlaSil
  16. Mıhmmm..Bayılırım brokoli çorbasına...Eline emeğine sağlık sihirlioklava,içmiş kadar oldum...:P

    İyi günler ve kucak dolusu sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  17. CANIMMMMMMMM ELLERİNE SAĞLIK ŞU SOĞUK KIŞ GÜNLERİNDE SICACIK OHH MİSLER GİBİ DİĞERİNE YORUM YAZDIM AMA KABUL ETMEMİŞ SANIRIM SÖYLEMEK İSTEDİM:)

    YanıtlaSil
  18. canım böyle değişik lezzetlerle hem besleyici hemde nefis tadlar çıkarmaya bende bayılıyorum.ve çocuklar yediğindede büyük keyif alıyorum.ellerine emeğine sağlık.çok güzel bir tarif ve sunum olmuş.size afiyet şifa olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. BEN BU ARALAR TAKTIM BROKOLİYE HAŞLAYIP YOĞURTLAYIP YİYORUZ YEMEK NİYETİNE ÇOK SEVDİK DAHA ÖNCE BİLMİYORDUK BİR ARKADAŞ TAVSİYESİYLE DENEDİK BİR DE BAKIYORUM EŞİM BROKOLİ ALMIŞ GELMİŞ HAFTADA 2 3 DEFA ALIYOR YANİ ACABA ÇORBASIDA GÜZEL OLUYORMU NE DERSİN BİR DE ONUMU DENESEM AZ ÖNCE SUYA KOYDUM DA YAPMAK İÇİN

    YanıtlaSil
  20. arkadaşım geçenlerde bizim evde yapıldı bu çorba gerçekten çok güzel oldu.krema yerine bizim hanım sarımsaklı yoğurt yaptı isteyen sarımsaklı isteyen sarımsaksız krema yerine katabilir çok güzel olmuştu teşekkürler.herkese afiyet olsun.Brokoli çok faydalı bir sebze.Onun için herkesin yemesini tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık sihirli oklava ,bende çok beğenerek yaparım,sarımsaklısıda hoş oluyor.Bu arada bende yapmış siteme eklemek üzereyken seninde yapmış olduğunu gördüm:)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...