10.02.2009

ETİMEKLİ TAVUKGÖĞSÜ MUHALLEBİSİ


SELAM,
Oğlum okuldan döndüğünde illa ki atıştıracak birşeyler istediğinden hemen hergün birşeyler yapmaya çalışıyorum.
Arada da yaptıklarımda bazı yenilikler deniyorum. 
Tavuk göğsü muhallebisini bazen bisküvi üzerine dökerim bazen de sade şekilde hazırlarım.
Bu sefer etimek tatlısından kalan etimekleri değerlendireyim dedim.
 TAVUKGÖĞSÜ MUHALLEBİSİ
  • 1 litre süt
  • 2 fincan un
  • 75 gr margarin
  • 1 su bardağı şeker
  • vanilya
  • 4-5 tane etimek
Muhallebi için yağ ve vanilya dışındaki bütün malzemeleri tencereye koyuyoruz.
Bir de sevenler için damla sakızı da ilave etmiştim,onu yazmamışım.
Karışımı kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz.
Kaynayınca yağını ilave edip,biraz daha karıştırmaya devam ediyoruz.
Koyulaşınca altını söndürüp vanilyamızı da ekliyoruz.Bir kenarda ılınması için bekletiyoruz.
 Rondodan geçirdiğimiz etimeklerin yarısını borcama yayıyoruz
.Üzerine biraz şekerli süt gezdirip yumuşatıyoruz.
 Daha sonra ılıklaşan muhallebimizi 5-10 dk çırpıyoruz.
Ne kadar çok çırparsanız, sonuç o kadar güzel oluyor.
Muhallebimizin yarısını etimeklerin üzerine döküp, kalan etimekleri de onun üzerine yayıyoruz.Bu etimekleri ıslatmanıza gerek yok. 
En son kalan muhallebiyi de döktükten sonra işin süsleme kısmı kalıyor.
Ben biraz sütle bitter çikolatayı benmari usulde eritip,soğuyunca tavukgöğsünün üzerine gezdirdim. 
Hepinize afiyet olsun.
 FARKLI BİR SUNUM İÇİN TIKLAYINIZ...

18 yorum :

  1. tavuk göğsünü hazır alıp tatlı yapıyordum ben :)
    etimekle birlikte gerçekten çok güzel oluyor.
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. of of of cok fenasin canim yaa canim cekti simdi bak:)vallahi yakin olsan suan kapini calardim bende isterem diye:)afiyet olsun demis bide bak sen,tamam tamam sizede afiyetler olsun diyorum bendee:(

    YanıtlaSil
  3. ben bu tarifinizin biraz daha değişiğini tel kadayıf ile yapıyorum çok lezzetli ve hafif oluyor sizinde çok güzel gözüküyor afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. arkadaşım bu ne hız.tatlıyada bayılırım.hele de sütlü tatlılar.mmm enfes ellerine sağlık.tattım bile sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım oğluşuna bal kaymak afiyet şeker olsun sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. eşim çok seviyor..tarifini deneyeceğim benim tarif çok katı oluyor.ellerine sağlık.sevgiler cnm..

    YanıtlaSil
  7. mmm en sevdiğim tatlıdır bayılırım valla..ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  8. Tatlı nefiss görünüyor.sütlü tatlılar çok seviyorum.bir tabak alsam ne iyi olurdu
    ellerine sağlık
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Selamlar hayır Çankırılı değilim.

    YanıtlaSil
  10. Etimekli sütlü tatlilara bayilirim. Nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  11. Muhallebinin herşeklini çok severim.Senin tatlında çok güzel olmuş kardeşim.Sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  12. Çok değişik ve enfes bir muhallebi olmuş. Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. SELAM CANIM..UĞRAYAMADIM CANIM..GÖZLERİMDE SORUN OLUŞTU..ELLERİNE SAĞLIK HEPSİ HARİKA HER ZAMANKİ GİBİ..SEVGİLER CANIM..

    YanıtlaSil
  14. BENİM EN EN EN EN EN EN SEVDİĞİM TATLIDIR ETİMEK TATLISI KOCA TEPSİYİ TEK BAŞIMA YER GEÇERİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM ZİYARETİN VE YORUMLARIN İÇİNDE ÇOK TEŞEKKÜRLER KOCAMAN ÖPTÜM SENİ SEVGİLER

    YanıtlaSil
  15. Canım akşama misafirim var diye tavuk göğsü yaptım .Tarifimiz aynı ama etimekleri rondodan geçirmek çok cazip geldi bana.Ne güzel düşünmüşsün.Keşke bende öyle yapsaydım.Ama üzerine şokellayı bermari usulü sütle eriterek bende döktüm....İnşallah güzel olmuştur.Bundan sonra senin tarifini yapacağım,hem yaş pasta tadında olur.Ellerine sağlık.Öptüm..

    YanıtlaSil
  16. canim benim merhabalar, siteni ben yeni gordum onedenle gec kaldim ama hayirli olsun bu sitende digeri gibi cok guzel , bende geliyordum buraya adresi aldim ama ole kaldi belki gelirim :) kendine iyi bak ayrica ellerine saglik

    YanıtlaSil
  17. teme değişmiş yeni tem vetarifler güzel başarıalr selamlardestek tam destek

    YanıtlaSil
  18. hz.muhammet (s.a.s)hurmetine senin icin canini ortaya koyan sehitler hurmetine,sana yakaran tertemiz yurekler hurmetine muslumanlarin bayrami olan mubarek cuma gunu hurmetine dualarimizi kabul eyle...
    hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...