21.02.2009

MERCİMEK ÇORBASI



Merhabalar yeniden...
Bugün şöyle sıcacık bir mercimek çorbası ile karşınızdayım.
Bol limonla birlikte çok sevdiğim bir çorbadır. 
Tencereye koyduğunuz 2-3 yemek kaşığı yağda , rendelenmiş soğanları pembeleşene dek kavuralım.
Daha sonra 1 yemek kaşığı dolusu unu ekleyip onu da karıştırarak kavuralım.
Üzerine tavuk veya et suyunu ekleyelim.
İçine bir miktar salçamızı koyarak kaynatalım.
Kaynayınca suyunuza göre ,göz kararı kırmızı mercimek,ondan daha az pirinç ve 1 tane doğranmış havucu ekleyelim.
Mercimekler iyice piştikten sonra hepsini blendırdan geçirelim ve afiyetle yiyelim
.Ben daha önceden yağ ve salça koyduğumdan ayrıca üzerine yağ gezdirmiyorum.
Sizin zevkinize kalmış. 
Sevgiler.
Afiyet olsun...
Posted by Picasa

13 yorum :

  1. çorba çok güzel herkese afiyet olsun gününüz güzel geçsin

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel görünüyor canim ellerine saglik öptüm seni...

    YanıtlaSil
  3. RESİM ÇOK GÜZEL ÇIKMIŞ FOTOĞRAF MAKİNAN NE GÜZEL YAKINDAN ÇEKEBİLİYOR RESMİ BENİMKİ IŞILDAR DURUR HİÇBİRŞEY GÖSTERMEZ MERCİMEK ÇORBANA GELİNCEDE ONA SÖYLEYECEK SÖZ YOK HARİKA HELEKİ ŞU SOĞUKLARDA SICACIK MİS GİBİ OHH:)

    YanıtlaSil
  4. bu soğuklarda nede güzel gider bu çorba, resim harika çıkmış, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım......

    YanıtlaSil
  5. Canım merhabalar ,çorban bu soğuk günler için harika.çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık,Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  6. Mercimek çorbasına bayılırım. Beni kendime getiriyor diyebilirim. Yanında mis gibi taze ekmekle hayal ettim de ooffffffff:)

    YanıtlaSil
  7. favori çorbamdır herzaman ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  8. şu soğuk havafa nede güzel gider hele benim gibi dışarda üşüyüp eve dönüyorsan seni karşılayan dumanı tüten miss gibi çorba canım çekti arkadaşım.ellerine sağlık.öptüm.

    YanıtlaSil
  9. oh simdi sicacik olsada icsem. cok severim gece corba icmesini. ellerine saglik canim. Hmmmm... Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. canım bak burayada geldim.seni hiç yanlız bırakırmıyım.sevgiler

    YanıtlaSil
  11. canım patates kavurmasını annem sık yapardı çok severdim ama hiç aklıma gelmiyor şöyle kahvaltılara filan yapmak hem değişiklik de olur iyi oldu bu tarifi gördüğüm ellerine sağlık çorbaya da bayıldım bende hep blenderden geçiririm öylesini daha çok seviyorum iyi geceler arkadaşım kocaman sevgiler gönderiyorum

    YanıtlaSil
  12. ELLLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA GÖRÜNÜYOR EN SEVDİĞİM ÇORBADIR BENİM:)...

    YanıtlaSil
  13. Gecen gun mecimek corbasi yaptim ve kendi yaptigim mercimegi Tarifi aldim. Denicem:)
    Koseminderi.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...