8.02.2009

BUĞDAY ÇORBASI

buğday çorbası
SELAM,
Dün gece buğday çorbası yapmak aklıma gelince
hemen 1 kase buğday ve 1 kase nohutu ıslattım.

 Güzel bir Pazar kahvaltısının ardından da hazırlıklara başladım.
İkisini de ayrı ayrı haşladım.
 Pişmelerine yakın birleştirip biraz da o şekilde haşladım.
Ayrı bir yerde yine 1 kase kadar yoğurda
2 yemek kaşığı un ve 1 yumurta ekleyerek iyice çırptım.
Tencerede kaynayan sudan da biraz ilave edip
 pürüzsüz hale gelene kadar biraz daha çırptım.
Sonra tencereye yavaş yavaş, karıştırarak ekledim.
Kaynayana kadar arada karıştırarak kontrol ettim.
Kaynayınca tuzunu ekledim.
Yoğurt çorbası gibi olduğundan bunda da tuz sonradan konuluyor.
Altını kapattıktan sonra sıvı yağda kırmızı biber ve nane sosu hazırlayıp
 üzerine gezdirdim. 

Aslında çorba demek biraz haksızlık oluyor.
Yemek gibi gayet doyurucu bir tat.
Bir o kadar da lezzetli.Öğlen yemeğinde afiyetle yedik.
Sonra da akşamüstü çayımızı ocağa koydum,geldim hemen tarifi yazıyorum. 
Denemeyenlere deneyin derim.
Afiyet olsun.

SEVGİYLE KALIN.

13 yorum :

  1. Sıcak sıcak ne güzel gider.
    Ellerine sağlık canım.
    Dışarısı gerçekten soğuk.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim,havalar soguk ama senin yüregin sicakki icinizi isitacak güzel bir corba hazirlamissin,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. dediğiniz gibi yağmurlu ve fırtınalı günler için sıcacık lezzetli bir çorba
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ben çok severim buğday çorbasını ne zamandır yapmıyordum ellerine sağlık çok güzeldir eminim bu arada annenler de eryamandaymış bende çok isterim buralara gelirseniz görüşmeyi çok sevinirim canım iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  5. Soguk kis günlerinde ne de güzel gider.Ellerinize saglik.
    Aramiza hosgeldiniz,sizi arkadas listem aldim,karsilikli olursa sevinirim.Daha rahat yazismis oluruz.
    Güzel bir haftaya baslamaniz dilegiyle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. bizde yazın bunu soğuk olarak yapar ve yeriz.harika olur.kış versiyonu olarak böyle nefisss olmuş.çok doyurucu ve besleyici.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. canım senin blogcuda benimki gibi rahmetli olmuş:))neyseki blogspot var..çorba sıcacık mis gibi olmuş..emeğine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. iyi geceler,dikkatini çektimi S harfi ile başlayan blogcular hiç görüntülenmiyor bizim gibi!blogspottayım sorun çözülene kadar beklerim sevgiler
    haaa unutmadan çorban enfes olmuş

    YanıtlaSil
  9. Hiç yapmadım buğday çorbası ama nefiss görünüyor.
    ellerine sağlık
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. Günaydın arkadaşım, ellerine sağlık demek istedim. Ayrıca biz burda mis gibi bir bahar havası yaşıyoruz. Havalar çok iyi gidiyor. Yani sen yağmurlu deyince üzüldüm aslında. Gerçi yağmur iyidir ya. Berekettir.
    Bu arada buğday tam olarak nedir. Çorbayı denemek isterim ama buğdayı çözemedim. Bulgur mu yoksa yarma (dövme) mi acaba. Yada buğday yoksa bunlar alternatif olabilirmi canım. Çok sordum ama kusura bakma arkadaşım. Kış günü için çok uygun bir çorba bence. Tekrar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine salık bende şimdi akşama ne yapsam diye düşünürken çorba süper oldu valla donducuda da hazır haşlanmış bugdayım ve nohutum varken neden olmasın dedim .blguna tarifleri geçirmende çok iyi olmuş sahsen be bu bloguna yorum brakamıyordum mutlu bi hafta geçirmen dilegiyle.

    YanıtlaSil
  12. Çok severim ellerine sağlık canım mutlu haftalar sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. bu soğuk günlerde süper ve besleyici bir çorba ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...