5.04.2016

Safranbolu Kristal Teras'a Cesareti Olan Çıksın

Selam,
Bu hafta sonu rotamızı Safranbolu'ya çevirdik.
Ankara'ya yaklaşık 2 saatlik uzaklıktaki Safranbolu 
tahmin ettiğimden çok daha güzel ve etkileyiciydi.
Bu gezinin ayrıntılarından bahsedeceğim ama 
bugün size Türkiye'de eşi olmayan
camdan yapılmış Kristal Teras'tan söz edeceğim.

Türk Mühendisleri tarafından Tokatlı Kanyonu üzerine 
yapılmış olan bu seyir terasının yerden yüksekliği 80 m.
Kapladığı alan 100 metrekare.
Roketatar mermisinin bile parçalayamayacağı sağlamlıkta olduğu söyleniyor.
Yine de tek seferde 30 kişiden fazla kişinin
üzerinde dolaşmasına izin verilmiyor.
Zaten yürürken hafif hafif sallanıyor.
Zemindeki cam zamanla kirlenmiş olduğu için 
korkutuculuğu biraz azalmış olsa da 
yükseklik korkusu olanlar için
tedirgin edici olabilir.
Ama yine de mutlaka görülmesi gereken bir yer.
Giriş ücreti 3 TL.
Teras üzerinde gezmesiniz bile yanındaki 
kafeteryada kanyon manzarasına bakarak
çay keyfi yapabilirsiniz.
Daha sonra da Tokatlı Kanyonu'nda gezebilirsiniz.

Nasıl bir yer olduğunu daha yakından görmek isteyenler
için kısa bir video hazırladım.





Sevgiyle ve gezgin kalın....


Gezi yazılarımın tümüne ulaşmak için gezi bloğum Derya'nın Gezi Notları 

Gezi videolarım için You Tube kanalım Mrs DOGANCAY 


3 yorum :

  1. Safranbolu çok güzel bir yer. Çok gittim ama bu yer yoktu o zaman. Chicago daki sky deck e benziyor. Tabi orası çok daha yüksekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet araştırırken baktım orası kesinlikle daha heyecan verici görünüyor.Ama Türkiye'de de yapılmış olması güzel bir şey.Ben internette görünce Safranbolu'ya bu nedenle öncelik verdim diyebilirim.

      Sil
  2. cam kristale çıktım ama bu sallanan cam balkona çok da güvenemedim. En nihayetinde ihaleyi, en az ücreti veren firma almıştır :p

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...