17.02.2009

BAZLAMA

-->
Merhabalar…Geçenlerde sevgili arkadaşım CANDAN TARİFLER http://kzmveben.blogspot.com/
bir gece vakti karnı acıkınca yaptığı bazlamayı bir iştahlı anlatmış ki…Bazlama,tava çöreği,mantı ve baklava
anneannemin uzmanlık alanı.Ama o da burada yok.Ne yapacağız??
Artık aldım sazı elime,pardon oklavayı kendim yaptım.Arkadaşımın tarifinin yarı ölçüsüyle yaptım,belki olmazsa diye.Size tam ölçüleri veriyorum..
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı pakmaya
  • 2 kesme şeker
  • tuz,un
Süt,su,maya ,şeker ve tuzu karıştırıp azar azar unu ekleyin.Yumuşak yoğurduğunuz hamuru 40 dakika kadar dinlendirin.Sonra bezelere ayırıp,pasta tabağı büyüklüğünde açın.Biraz da o şekilde dinlensin.Yağsız tavada kısık ateşe çevirerek pişirin.
Ben ilk deneme için sonucu fena bulmadım.Biraz az beklettiğim için az kabardı.Onun dışında yumuşak ve lezzetliydi.Ben dışına yağ,içine bal sürüp yedim.Oğlum sarelleli yedi.
Gece karnım acıktı diyen eşime de kaşarlı tost gibi yaptım.İşte böyle bazlamaların hikayesi.
Bir de arkadaşımdan dinlemek isterseniz,onu da bir ziyaret edin. http://kzmveben.blogspot.com/ Sevgiler.Afiyet olsun.

19 yorum :

  1. Kendisi kardeşim olur gece bazlamada yese kilo almıyor.ama bana hayal böyle yatarken yemek, gündüz ancak oda azcık birde et obur olarak sonum ne olucak bilmiyorum.
    ellerine sağlık canım
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. böyle nispet olmazki canım yapan var yapamayan var

    YanıtlaSil
  3. Oy oy oy canım arkadaşım benim denemdiğim ve yaptığın için ayrıcamı teşekkür edeyim yoksa beğenipte denediğinmi içinmi yoksa birde ben burdan aldım tarifi dediğin içinmi hangisi için teşekkür edeyim ben sana beni çok mutlu ettin inan

    Tekrar Teşekkür Ediyorum sana....
    Canımsın...
    Senin bazlamalar benimkilerde güzel duruyor ellerine sağlık kocaman öptüm seni..

    YanıtlaSil
  4. Elllerine sağlık.
    Ne güzel görünüyor.
    Size afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. of of off sıcak sıcakken yağ üzerinde ne güzel eriyor değil miii krem peynirle süper oluyorr
    ellerine sağlıkk
    hem senin canım hem de candancığın

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor,bu lezzeti kim sevmezki.Ellerine saglik.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. börek cörek bazlama tam bana göre eline saglik canim öptüm sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Canım bazlaman harika görünüyor, eline sağlık. Denemeyi çok istediğim bir tarif.

    YanıtlaSil
  9. süper görünüyorlar.dikkat et kilo yapmasın.:)miss gibi tereyağı ile süper gider.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. hamileler emzirenler bakmasın die bide not düşseniz şiştik yaff.))afiyet olsun şakydı alınmayın kıslarr

    YanıtlaSil
  11. arkadaşım eline sağlık gayet güzel olmuş bizim yörede çok yapılır bazlama çok severk yeriz.sevgiler

    YanıtlaSil
  12. harika, muhteşem ötesi, gece gece bi canım çekti ki.... sıcakken üstüne kaymağı süreceksin eriyecek yiceksin offf.....

    YanıtlaSil
  13. ay melihayla kardeşmisiniz gerçekten ne kadar güzel ikinizide çok sevdim ben bazlamaya bayılırım annem de çok güzel yapar üstüne tereyağ off bendemi kalkıp yapsam canım çekti ben süt koyulduğunu duymamıştım daha önce birde böyle denemeli ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. iyi geceler can1m afiyet olsun

    YanıtlaSil
  15. anneciğim yapar ...bize verir sağolsun...bizde afiyetle yeriz...seninde eelerine sağlık...çok güzel olmuşlar canım....

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık canım süperler ama biraz kalorili yağlı ballı şimdilik uzak durmam gerekiyor böyle lezzetlerdennn

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık harika olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Blogunuza ilk gelişim ve epeyce gezdim. Tarifleriniz üzerine yorumumu, kendimin de çok sevdiği ve yöremizde Ekşili Bazlama adıyla anılan bu sayfaya yazıyorum. Tariflerinizi ve blogunuzu beğendiğimi belirtmek isterim, başarılar.

    YanıtlaSil
  19. yaa ayıp ama:))
    hadi bazlama yapılırda tereyagını niye gözümüze gözümüze sokuyorsun...mmm..nefis...eline sağlık canım..

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...