9.02.2009

SOSLU TAVUK PİRZOLA ve PATATES PÜRESİ

patates püresi
Merhaba herkese...
Bilgisayarım yine çöküş hazırlığında olduğundan sabahtan beri onunla uğraşıyorum.Hemen tarifimi ekleyim de ne olur ne olmaz... 
TAVUK PİRZOLA için, işin püf noktası sosun içinde bekleme süresi.
Sosunu pirzola sayısına göre (6 adet için)
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • yarım çay bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 diş bütün sarmısak
  • tuz,baharat
Sosumuzun malzemelerini iyice karıştırıyoruz.Tavuk pirzolaları sosun içine atarak heryerini sosa buluyoruz.Kabımızın üzerini örtüp bir gece buzdolabında bekletiyoruz. Pişireceğimiz zaman tepsimizi yağlayıp pirzolaları diziyoruz.220 derecede pişirmeye başlıyoruz.Biraz üzeri kızarınca fırından alıp sosumuzu üzerine gezdirip tekrar pişirmeye devam ediyoruz. İsterseniz sosu ilave etmeden de yapabilirsiniz.Bizim evde böyle daha çok seviliyor.Yumuşacık ve lezzetli pirzolalarınız oluyor.
Yanına patates püresi ekledim. 
PATATES PÜRESİ için  patateslerle birlikte 1 tane de havuç haşladım. 
Patatesi süt ve yağ ile blendırdan geçirdikten sonra havucu da ufakça doğrayıp ekledim. Üzerinde kaşar peyniri rendesiyle fırına verdim. 
Pratik,doyurucu bir akşam yemeği oldu. Afiyet olsun.
Sevgiyle kalın.

14 yorum :

  1. bu yemegi hazirlamis olan cici arkadasimin ellerine saglik:) yapma ya yinemi cöküse ugradi bilgisayarin gerci benimkide arada zorluk cikariyor...

    blogcunun operasyonu tamamlanmis demek:)

    müzikte süper olmus gülüm sezen aksu hanimefendimizinde sesine diycek yok zaten:)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR

    ÇOK TA SEVERİM YAHU

    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  3. hmm,çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Benim bilgisayar yeni düzeldi şimdi sıra sana mı geldi arkadaşım. Düşünüyorum da aslında nekadar teknolojiye bağımlı olmuşuz. O olmadan yaşayamıyoruz. Sabah kalkıyoruz hemen bilgisayarı açıyoruz akşama kadar başında dursak duruluyor valla. Bu iyi bişey mi kötü bişey mi bilemedim.
    İnşllh çabuk düzelir, görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım enfes olmuş.şöyle sosunada ekmek batrırıp yemek harika .püreyede hayır diyemem.öptüm canım.

    YanıtlaSil
  5. Ayyyy... harika olmus, ellerine saglik canim.
    Bugday corbasi ve pidelerde harika. Hepsi bana göz kirpiyor. Acikmisim, ben bi mutfaga dogru gideyim.
    Sevgilerimi gönderiyorum Canim.
    Ümmühan

    YanıtlaSil
  6. Bu nasıl güzel bir görüntüdür yaa bittim ben burda tavuğun herşeyini çok seviyorum.
    çok iştah açıcı görünüyor.
    ellerine sağlık
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. selam bende bu sosu merak ediyorum tarifi aldım akşama deneyeyim .sonucu bildiririm..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım patates püresine bayıldım en kısa zamnada denicem sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyor. Fırında tavuk yapıyordum ama üzerine patates püresiyle hiç yapmamıştım. En kısa zamanda deneyeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. hepsi çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Tavuğu denedim, harika oldu , çok çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. tavuğu denedim, harika oldu, teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. merhaba, kac dakikada pisiyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 200 derecede 35-40 dakika arası.Ben midi fırın kullanıyorum,fırınınıza göre kontrollü pişirebilirsiniz.

      Sil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...